رنج قیمت سمعک اینترتون
نوشته شده توسط : رومینا علامه

به طور واضح محتمل ترین کلمه برای جمله اول bait، برای جمله دوم date و برای جمله سوم gate می باشد. از افراد خواسته می شد بگویند قیمت سمعک اینترتون فکر میکنند کدام کلمه یک را در موقعیت انتهایی جمله شنیده اند. شگفت انگیز نیست که وقتی سیگنال [beIt] "کامل" بود افراد صرف نظر از بافت جمله می گفتند bait را شنیده اند حتی در مواردی که منجر به ساخت جملات بی معنا می شد ( مثلا check the timeand the bait ). چنین اتفاق مشابهی برای [deIt] و [geIt] "کامل" هم می افتاد. اما وقتی سیگنال "نامعین" بود مثلا محرکی که با یک همخوان در نقطه cross-over برای [b] و [d] شروع می شود، یک کلمه از نظر آکوستیکی مبهم بین bait و date –افراد کلمه ای را گزارش می کردند که با بافت همخوانی دارد: در جمله bait 3a می شنیدند اما در date 3b می شنیدند مظالعاتی شبیه این، به نکته مهمی درمورد درک گفتار اشاره می کنند: با پردازش پایین-بالا اطلاعات زنجیری واضح و نامبهم سیگنال با همان دقتی که ارائه می شوند رمزگشایی می شود حتی اگر منجر به معانی نامحتمل شود. اما اطلاعات مبهم یا نامعین با استفاده از هر آنچه اطلاعات بافتی در اختیار می گذارد و بنابراین به کار گرفتن پردازش بالا-پایین پردازش می شوند.
اطلاعات زبر زنجیری در سیگنال
در بخش قبلی تمرکز بر این بود که سگمنت ها (همخوان ها و واکه ها) چگونه در سیگنال گفتاری جبران می شوند. اکنون به این می پردازیم که اطلاعات زبرزنجیری چگونه جبران می شود و نقش آن ها در بازیابی لغوی چیست( در فصل 7 در مورد این بحث خواهیم کرد که چگونه اطلاعات زبرزنجیری در سیگنال بر تجزیه نحوی اثر می گذارد.) اطلاعات زبرزنجیری با تغییرات دیرش، زیر و بمی دامنه( بلندی) در گفتار مخابره می شوند. اطلاعاتی از این قبیل به شنونده کمک می کند سیگنال را به کلمات تقسیم کند و حتی می تواند مستقیما بر جستجوهای لغوی اثر بگذارد. در انگلیسی، تکیه با استرس لغوی باعث افتراق کلمات از یکدیگر می شود. مثلا trustyو trusteeرا مقایسه کنید. تعجب آور نیست که گویندگان انگلیسی زبان حین دستیابی لغوی به الگوهای تکیه توجه می کنند. در چینی Mandarian تون تعیین کننده یک لغت است بنابراین گویندگان Mandarian برای جبران کلمات در سیگنال گفتاری نه تنها به اطلاعات زنجیری بلکه به اطلاعات زبر زنجیری نیز توجه می کنند. اطلاعات زبر زنجیری برای شناسایی مکان مرزهای کلمه نیز می تواند استفاده شود. در زبان هایی مانند انگلیسی و هلندی کلمات تک هجایی از نظر دیرش بسیار متفاوت با کلمات چند هجایی هستند. مثلا [hæm] درکلمه گوشت ران ham دیرش طولانی تری نسبت به آن در کلمه موش hamster دارد. مطالعه salverda، Dahan و McQueen(2003) اثبات کرد که این اطلاعات دیرشی به طور فعالی توسط شنونده استفاده می شوند.





:: برچسب‌ها: سمعک , سمعک اتیکن , سمعک اینترتون , سمعک استارکی , سمعک فوناک , سمعک زیمنس , سمعک ویدکس , سمعک یونیترون , انواع سمعک , انواع سمعک ها , خرید سمعک , قیمت سمعک , سمعک هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: